Jak na úspěšný prodej nemovitosti?

Prodat co nejefektivněji nemovitost je v zájmu každého prodávajícího.

Ať už se jedná o byt, dům, nebo pozemek, úspěšnou cestu k prodeji určují tři základní faktory. Těmi jsou správně nastavená cena, účinná prezentace, která zaujme co nejširší spektrum zájemců a následně volba způsobu komunikační formy, kterým se nabídka nemovitosti k potencionálnímu kupci dostane. Bez splnění těchto tří zásadních bodů se může prodej nemovitosti stát zdlouhavou a nepříjemnou záležitostí, navíc s předpokladem nemalé finanční ztrátovosti. Proto je vhodné zacílit svoji pozornost na tyto odzkoušené funkční principy, které jsou prověřené praxí.

  • CO JE TO SPRÁVNĚ NASTAVENÁ CENA PŘI PRODEJI NEMOVITOSTI?

Vhodně nastavená cena je důležitá především proto, že pokud je stanovena na vyšší, trhu neodpovídající hranici, takto zvoleným ohodnocením nelze nic nezískat, ale spíše ztratit. Byl by to spíše zázrak, že se najde kupce, který s nadšením vaši nemovitost, i přes trhu neodpovídající vysokou cenu, koupí. Uvažovat tedy ve smyslu, že zlevnit mohu vždy, raději teď dáme více, se vám v konečném důsledku nemusí vůbec vyplatit. Nemovitost pak figuruje na prodejním trhu dlouho, zájemci se v nabídkách již orientují a ví, že v tomto případě půjde cena dolů. A ne zřídka je pak skutečná prodejní cena ještě o něco nižší, než kdyby se stanovila hned od začátku na své adekvátní a nejvhodnější prodejní částce.

Existují i opačné extrémy. Finanční podhodnocení ceny nemovitosti je zbytečnou ztrátou mnoha desítek tisíc korun, kterou žádný majitel při prodeji samozřejmě nechce. Proto stanovení té opravdu správné ceny  je naprosto klíčové k úspěšnému prodeji.

  • FORMA PREZENTOVÁNÍ NEMOVITOSTI K PRODEJI

Nemovitost určená k prodeji nutně potřebuje svoji profesionální prezentaci  s co možná nejširším dosahem směrem k potencionálním kupcům. Základem samotné prezentace jsou uspořádané, čisté a líbivě aranžované prostory. Samozřejmou praxí je je úklid, který si povětšinou zajistí sám majitel a následné přesunutí ne zrovna reprezentativních věcí mimo k dokumentaci plánované prostory.  Tyto nadbytečnosti v samotné prezentaci není nutné přiznávat, protože stejně nejsou součástí nemovitosti. Na odborném aranžmá s námi spolupracuje zkušený partner Prohlídky ve 3D.  Nemovitost připraví k fotografování cílenou úpravou prostor, doplňky a dekoracemi. Následuje fotografování takto naaranžovaných prostor, natočení video prohlídky a skenování nemovitosti pomocí 3D sken technologie. Profesionální post-produkci všech těchto materiálů si zpracováváme sami a připravíme k propagaci v rámci ucelené promo nabídky.

V nabídce o prodeji je nutné obsáhnout co nejvíce relevantních informací. U prodeje domu je ideální vlastnit technickou dokumentaci, či znát jeho historii.  Pokud však o své nemovitosti mnoho nevíte, je vhodné zajistit její technickou inspekci. Ve zjednodušené formě jsme ji schopni zajistit s mým týmem sami. Obsáhlejší dokumentaci již pro nás zpracovává odborník, který se zabývá jen touto problematikou.

Informace o prodávaném bytě se získávají především z prohlášení vlastníka, což je dokument, kterým se vymezuje bytová jednotka a společné prostory, stejně tak jako technické vybavení náležící k bytu či do společného vlastnictví. Další informace pak poskytuje SVJ (sdružení vlastníků jednotek), nebo družstvo.

  • JAK SI NAJDE INZERCE CESTU K ZÁJEMCI

Precizně zpracovaná nabídka o prodeji by byla naprosto zbytečná pokud by neměla efektivní platformy, na kterých se bude úspěšně prezentovat. U nás umisťujeme nabídky přímo na dedikovaný web a každá nemovitost k prodeji tak má svoji stránku s vlastní detailní prezentací. Každý náš klient tedy má v podstatě svůj vlastní web, kde je profesionálně představovaná nemovitost, kterou prodává.

Tuto prezentaci dále inzerujeme na třech stěžejních realitních serverech. Jsou jimi Sreality.cz, Reality.iDnes.cz a CeskeReality.cz, kde jsou aktivní zájemci o koupi. Zaměřujeme se ale i na ty, kteří aktivně na těchto platformách nehledají. Směřujeme na ně lokální on-line PPC kampaně se zacílením na danou oblast prodeje. PPC kampaně umí oslovovat jednotlivé zájmové skupiny, návštěvníky webů o bydlení a hypotečních úvěrech. Díky remarketingu umí tyto kampaně promovat i dále inzerci těm zájemcům, kterou ji již jednou navštívili. Ať už se tedy potencionální zájemce dostane na náš prodejní web jakkoli – z realitního serveru, sociálních sítí, nebo i z reklamy, navštívený inzerát se mu bude dále připomínat, což je v tomto případě žádoucí.

Každý, kdo již nemovitost prodával velmi dobře ví, co tento proces obnáší. Jeho organizace je velmi náročná, jak prakticky, tak psychicky a časově. K tomu se úzce pojí legislativní úskalí, právní vady a další nástrahy, které vás při prodeji nemovitosti mohou potkat. Pokud uvítáte pomoc zkušených odborníků s širokým portfoliem prodaných nemovitostí, jsem vám se svým týmem plně k dispozici.